Click here!!!

Thursday, June 16, 2011

pencurik!! pencurik!! pencurik!!!

Salam semua,

Hari selasa baru- baru ni saya dikejutkan dengan berita dari johor, rumah mak saya kat johor dimasuki pencurik dlm pukul 3 pagi mcm tuh, terkejut + geram + gementar pun ada..
tak sangka pulak kejadian mcm tuh boleh berlaku pada keluarga saya tp nak buat mcm mana mmg sudah ditakdirkan so kami semua redha dengan apa yang telah berlaku..

Alhamdulillah yang penting takde kejadian yang tidak diingini berlaku, Allah melindungi semua sekeluarga syukur Ya Allah, kebetulan baru- baru ni mak saya ada bgtau rumah neighbour bawah chinese dimasuki pencurik waktu diorg keluar dinner mcm tuh, tapi tak sangka pulak lepas tuh rumah kami yang menjadi mangsa seterusnya...

Cerita nyer dalam pukul 3 pagi mcm tuh abah terjaga dari tidur dan duduk di sofa, mmg menjadi kebiasaan abah kalau dia tdo awal so dalam pukul 2- 3 pagi dia akan bangun berjaga sebab tiga empat tahun lepas kawasan di rumah mak saya mmg kejadian mencurik ni berlaku hampir tiap- tiap malam, tapi dah lama senyap sunyi sejak pihak polis menjalankan kegiatan memberkas secara besar- besaran so cerita pencurik tuh hilang dan lenyap mcm tuh jerk

so ntah tanpa di sedari abah saya perasan ada pencurik masuk dlm rumah biler pencurik dah hampir dengan dia, so abah pekik pencurik, pencurik!!!! mak saya dlm bilik yang terkejut pun keluar melulu sebab ingatkan abah saya mengigau rupanya abah saya telah di ikat oleh 3 orang pencuri tersebut, mak pun sama di ikat jugak.. sambil mengacukan pisau mereka bertanya di mana mak saya sembunyikan barang- barang dia...
kebetulan adik saya bersama tiga org anak dia tdo di rumah mak saya mlm tuh so mujur lah dia tak di ikat so dpt lah dia mendukung anak dia yg paling kecik tuh sebab semua nampak mcm terkejut dgn apa yang berlaku..

setelah lebih kurang setengah jam mengeledah barang di rumah mak saya so dia dpt ambil hp abah saya, rantai adik saya dan duit rm10 yang kebetulan mmg ada dlm bag baju adik saya, so lepas tuh dia sempat bukak fridge rumah mak saya ambil air, errkkk jijik kan dah ler mencurik siap minum air lagik, giler kan mcm tuh dan sebelum diorg semua beredar keluar diorg ada tinggalkan dua pasang selipar dlm rumah mak saya, ada yang kata diorg gunakan pukau before diorg masuk rumah tuh.. ish ngeri lah kan, dari apa yang mak saya cerita diorg ni mmg pendatang dr seberang dr gaya percakapan...

lately ni mmg saya dengar banyak sangat kes kecurian berlaku di mana2, semoga kami semua dan anda semua di lindungi Allah sentiasa.. Ya Allah lindungi kami sekeluarga dari segala perkara yang tak di ingini

So semoga diorg ni semua akan di berikan petunjuk untuk berubah dan berikan hidayah dr Allah SWT di atas setiap perbuatan yang di lakukan, masyaAllah....

2 comments:

  1. Salam,

    Sorry tak dapat tolong. Both my son pun hantar ke nurseri.

    ReplyDelete
  2. wasalam,
    thanks for the fast response
    takpe my son pun i dah start hantar ke nursery hopefully everything ok

    ReplyDelete