Click here!!!

Friday, December 27, 2013

Afamosa Malacca

Salaam sayang to all readers, anyway sorry sebab dah lama aku tak hapdet blog tahap kemalasan adalah maximum skang ni... aku pun tak sure pasal apa, terfikir macam2 tapi malas adalah jawapannya

Ok aritu aku n hubby ada pergi karnival warna malaysia kot tak silap so kebetulan ada afamosa buat promo utk pakej so total dlm rm400 tak silap aku, so apa yg ada dlm pakej bilik condotel with 2 king size, breakfast, lunch, buffet dinner, entrance ticket to waterworld, animal safari n cowboy town, not bad worth it for value, so total yg pergi me n my cousin dia ngan husband n anak dia, aku lak ngan hubby n anak bujang aku...

Actually aku dah dua tiga kali sampai ke afamosa ni, ikutkan kalo u all nak tdo hotel dia kan bilik takde lah murah sgt tp biler tgk service dia kat sini adalah out lah actually, ok masa p masuk bilik hotel arituh aircond adalah tak function bunyi mendesar tp tak sejuk rasa adalah menyirap ok, so lepas tuh we all masuk ke waterworld maintenance teruk, kotor, mcm tak berjaga sebab besar sgt kot kawasan nyer, aku geli ngan air dia mcm tak berapa nak bersih, ok ada di sediakan pondok sorry mmg takde mood nak capture gambo masa dah kat dalam pondok ingatkan free tp kena bayar takpe sekali tanya harga pondok adalah rm120 mcm tuh pondok kosong tp ada kipas, mak oiiii siapa pulak yg mengaut keuntungan ni dah ler masuk kena bayar, parking kena bayar, jap lagi ko nak letak barang semua kena sewa pondok n bayar lagi, giler kentang nak hambekk duit org, aku tak berapa main air sgt sebab aku rasa air nyer tak berapa bersih kotor.. maintenance mmg out, ada bau hanyir and mcm2 lg, aku ada naik slide sekali je kot sajer nak rasa, the rest aku duduk lepak...

so malam tu before kita pergi cowboy town utk tgk show kita pergi buffet dinner kat golf terrace nama jer buffet dinner tp tak best, ada spaghetti keras, lauk tak sedap n biasa2 jer, ntah aku duk ulang makan crab yg frozen tuh jerk kot yg lain hampehhh tekak aku tak kenan langsung, so biler masuk dlm cowboy town show as usual lah sebab ni bukan first time tp ni first time bawak iman masuk, show asyik ulang caractor yg sama, balik2 muka yg sama, badut, yg bawak beca semua org yg sama, aku rasa dua tiga kali jugaklah org naik beca tu lalu... buhsan tak mcm aku pergi hari tuh n this time tak banyak binatang yg keluar.. tiba2 masa org tgh syok2 show pun habiss mmg hampehhh

so esok nyer ada breakfast, breakfast masih di golf terrace tp breakfast aku ambik set nasik lemak ok sedap tempat pun selesa, lepas tuh we all check out n masuk pulak ke animal safari... first thing kita cari kat mana nak lunch sebab ada dlm package, kejap lagi tempat makan dalam animal safari yg aku rasa mcm kantin pekerja yg aku rasa adalah sgt tak selesa n kotor... makanan sejuk yg di senduk masuk dalam pinggan mcm ko kat kantin atau dlm kata lain mcm dalam penjara, aku mmg tak selera sebab makanan adalah sejuk n aku rasa tempat tu tak sesuai utk tempat makanan sebab ko bayangkan kanan kiri penuh dgn binatang2 dn segala habuk n hama tiba2 ada pulak org hidangkan ko makanan mcm kat kantin, mmg tak boleh blah....
tak lama we all dalam animal safari lepas tuh kita gerak balik singgah nak makan kuih udang di pekan alor gajah tp takde rezeki sebab dah tutup tp alhamdulillah dpt makan satay yg paling sedap n panas di pekan alor gajah tuh...

Itu je pengalaman aku masuk kat afamosa lepas ni aku tak recommend pun saper2 yg nak p sana, nampak mcm grand tp buhsan n service pula adalah tahap cipan mmg tak best ye harap maklum, setakat ko nak masuk cowboy town ok tp sila pergi hari2 mcm krismas or lain2 then barulah value for money even ko kena bersesak2 pun...

No comments:

Post a Comment