Click here!!!

Wednesday, February 5, 2014

Fresh Seafood

Happy CNY to all my chinese friend... tak kira lah jauh atau dokat

Anyway CNY aku ada planning nak balik jb since cuti panjang lgpun ada Mikal Family Day so dah terlanjur cuti panjang maka aku pun menyibuk lah menambahkan jem yang sedia ada kat highway tu hahahaha...
Awal- awal lagi aku dah cabut balik johor konon nak mengelakkan jem, company bg cuti start hari khamis sampai isin replacement hari sabtu CNY dgn hari wilayah so aku apa lagi pecut ler balik jb, alamak sorry bukan aku yg bawak kereta pun hubby hihihi... aku lebih kepada co pilot + tukang memekak kalau dia speeding maka kotak hitam pun berbunyi. agak2 aku rasa laju lain mcm aku tgk meter dia + aku membebel... mesti laki aku menyampah dgn aku hihihi... alah aku bukan bebel apa pun bebel bebel manja gituh kata pun sayang kira tu bebel aka nasihat ler tu...

Ok so aku tgh berangan ngan husband konon nak diet, biler sampai johor mmg tak lah dgn mak aku yg suka masak mcm2 biler anak dia balik kan, mahu sebaldi air liur aku meleleh kalau aku tak makan, rugi ooo rugi so esok harinyer aku ngan hubby pergi carik seafood sebab kat area rumah aku ni lebih kurang dlm 15km ada jetty tempat orang naik bawak ikan fresh so dapat lah makan yang fresh fresh sekali sekala balik jb ni kan, tak mcm kat kl kesian harga dah ler mahal lepas tu dpt ikan dah busuk2 sedih btol lah...

So sampai- sampai nasib kurang baik biasalah CNY ikan kan kurang sikit sibuk nak prepare utk raya agaknyer, ada lah dpt sikit tak sebanyak biasa tp syukur lah dpt jugak yg fresh... kat sini mmg famous ikan fresh- fresh orang singapore pun datang beli ikan fresh kat sini, ko belom sampai diorg dah borong abis ambik ko...

Kalau aku comparekan harga kat sini dengan kat luar mmg ada beza lah, tp the best part is ko makan yg fresh.. kalau nak bg makan kat anak kita ni kalau boleh nak beri semua yg terbaik semoga dia pun menjadi insan yang terbaik satu hari nanti, amin..

Kalau korang ada kat area2 sini boleh lah pergi borong ikan fresh kat kampung pendas mmg puas hati, ketam pun aku dapat beli hidup hidup lagi, mmg berbaloi...












No comments:

Post a Comment