Click here!!!

Sunday, March 20, 2011

Triffle yay!!

Salam semua,

wuah dengan bangganyer hari isnin yang mengantuk dan malas ni saya nak update pasal hop hop saya dah berjaya buat triffle yerk!!! Firstly nak ucap terima kasih kat mat gebu sebab ini semua dengan bantuan mat gebu hahaha.. puas hati sib baik ada mat gebu yang leh dijadikan rujukan, pagi ptg duk msg nak dptkan info nak buat triffle ni tp tu ler first trial kan mmg begituh, anyway nak try dah lama tp asyik tak menjadik jerk so since weekend arituh MIL ada buat sedikit kenduri n barbeque utk adik ipar yg nak blk ke Jepun so saya pun nak cuba lah buat Triffle tuh, alhamdulillah dlm masa 2-3 jam dah leh habis licin, sib baik saya n hubby sempat rasa tp ingat lepas ni nak buat lagi lah nak bg org lain lak rasa.. lgpun semua bahan- bahan masih ada lagik lgpun nanti kalo dah selalu buat mesti dah leh improve dia nyer rasa bg lagik marvellous tp tak leh kalah mat gebu punyer tau

So Triffle ni mmg kena sejukkan dulu baru di makan kalo tak nanti kurang kaw, so kalo sejuk sangat nyaman biler berada didalam mulut yer, so antara menu yang saya sempat buat arituh mee hoon goreng singapura yang color putih maaf tak sempat snap picture pun sebab tukang masak adalah busy yang amat n cameraman pulak lupa nak snap pic, popia sayur n triffle pic yang ada cuma pic triffle jerk tuh pun saya yg curik2 ambik gambar pakai hp sebab takut lupa n tak sempat before habis... mmg betul pun semua tak sempat cameraman sibuk bangat tgh berbarbeque sampai lupa nak ambikkan pic2 menu yang saya buat untuk hari tuh...

Ok anyway anda semua kena try gak buat triffle ni nampak mcm rumit tp sebenarnya senang, wuah berlagak pulak hihihihi.. takdelah kalo ikut mcm dlm resepi senanglah so saya ambil resepi dari mat gebu gak ni link nye triffle istimewa anda semua pun leh buat gak!!!

lepas ni kena tambah jelly lagik banyak

No comments:

Post a Comment