Click here!!!

Thursday, January 20, 2011

Sayur segar dari pasar borong

Salam semua,

Salam jumaat hari yang paling saya nanti- nantikan pasti anda semua begitu juga, esok hari cuti sebab tuh saya suka kalau jam diberhentikan waktu malam nanti so bolehlah saya lepak cuti lama- lama sikit, anyway hari ni nak cerita pasal sayur- sayuran di pasar borong selangor di Equine Park Seri Kembangan, malam tadi saya ke sana nak mencari lauk- lauk sebab stock saya dalam fridge dah habis, susah betul kalau tiap- tiap hari lepas kerja kena singgah beli lauk, sudah lah bekalan di kedai berhampiran rumah biasanya kalau waktu petang dah habis dan tidak fresh lagi, sudah nyer hubby ajak saya ke pasar nak cari barang yg lagi fresh..

Saya bekerja dan bukan fully housewife so saya memerlukan stock bekalan lauk yg cukup untuk saya masak setiap hari, so sewaktu saya sampai di pasar biler waktu malam banyak lah sayur- sayur segar yang saya dapat tapi ikan- ikan yg segar masih belum sampai lagi sebab katanya ikan akan sampai dlm pukul 4 pagi, waktu tuh saya dah mimpi saya yang pergi tangkap ikan sendiri...
Harga ayam sekilo dah naik mendadak sehingga RM6.80 biasa nya cuma rm5.70 atau RM 5.50, dalam masa 2- 3 hari jer harga naik sampai mcm tuh sekali.. tak pernah pulak turun mendadak
Saya sangat puas hati sebab saya dpt beli apa yg saya nak, tak mcm biasa pasar penuh sesak tp sebab dah malam so mmg dah tak ramai org pun
nampaknya kali ni stock sayur saya lagi banyak dari stock ikan, daging dan ayam saya

Saya suka beli kat pasar borong selangor ni sebab ada barang- barang yang harga nya masih boleh di terima contohnya jika saya beli ikan merah di kedai biasa mereka jual sekilo lebih kurang RM26 tapi kalau di pasar borong ni saya boleh dpt lebih kurang RM16- 20 sekilo itu pun terpulang kepada kualiti ikan itu sendiri, nampak tuh banyak beza nya kan.. sebab tuh saya selalu ajak hubby ke sini sebab nak cr yang FRESHHHHHH
sebab tuh saya tahu kenapa ramai yang lebih suka ke pasar borong ni di samping boleh mendapatkan stock makanan yang segar di samping harga yang ditawarkan

Ni saya nak tunjukkan sayur- sayur yang saya dah beli kat pasar tuh, nak beri makan pada orang yang tersayang dah tentu saya nak berikan yang terbaik!!!!!


No comments:

Post a Comment