Click here!!!

Monday, February 28, 2011

Lemak cili api ikan pari

Salam semua,

Anyway dah lama dah tak cerita pasal masak memasak ni lgpun lately saya tak berapa nak masak special2 pun sebab masa untuk masak biler balik kerja adalah sangat terhad so kita masak apa yang ada jer lah yer..
Semalam saya balik rumah sambil berfikir- fikir apa yang saya nak masak hari ni sebab kesian hubby balik2 makan lauk yang sama huh tentu dah bosan kalo hari- hari dihidangkan dengan lauk yang sama kan, biasanya kalau tak sambal udang, kari ayam, kalo tak kari, masak merah ahhahahaah... tuh jer yang senang pun

So apa kata kali ni kita tukar selera + tukar angin pulak tapi tak tahu ler sedap atau idak lauk ni yer, lagipun hari tuh ada baca blog catzscafe dia masak lemak ketam huh dah lama dah sebenarnya nak masak lemak ni, lemak cili api ketam ker, ayam ker semua nyer sedap... tapi hari ni saya cuma jumpe ikan pari moh kita try sebab dah lama dah saya tak masak lemak cili api ikan pari ni...

Seingat saya kali pertama saya masak lemak cili api ikan pari ni masa saya kecik dulu masa tuh saya n adik perempuan saya sibuk suruh emak saya masak lemak cili api tp kan arwah atok saya org jawa so sebelum dia masak ikan pari ni dia akan salai dulu (bakar) so semalam saya pun try lah lauk yang dah lama tak masak ni... fulamakkk mmg best cuma tak pedas sangat jerk lepas ni kalo buat kena lebihkan cili api skit baru berapi....

Hubby makan n dia ckp sedap, saya buat lemak cili api ikan pari tp sebelum tuh saya bakar ikan pari dulu, saya goreng ikan masin + tahu goreng + sambal kicap n ulam kacang botol mmg kena kan.. sib baik hubby makan bertambah so lepas ni saya leh try lagi resepi2 lama yang dah tak buat, sorry sebab tak sempat ambik gambar sebab dah lapar sgt huh buruk kan perangai...

No comments:

Post a Comment