Click here!!!

Sunday, February 20, 2011

Universal Studios Singapore - Far Far Away



tempat wajib ambil gambar yer..


Salam semua,

Terlanjur ada mood nak berblogging ni mari kita panjang2 kan dan lentikkan jari terus menaip laju tanpa henti, ok anyway saya sepatutnya dah lama dah update tajuk ni tp disebabkan kesuntukan masa so saya tak dpt nak update

So niari saya nak update blog sebab leh release skit stress ni kan, kongsi- kongsi cerita luahan dan mcm2 lagik.. so CNY yang lepas ni saya ngan hubby plan nak ke Universal Studio Singapore, itu pun setelah puas mak cik saya pujuk suruh pergi jugak so ticket kali ni ada orang sponsor yer!!! yahooo tq to cik lijah yang baik hati ok so kami ke sana pada hari Sabtu 5 February 2011 so boleh tak semua bayangkan betapa ramainya orang pada hari tuh hihihi

So we all pergi berenam ye, 3 dewasa n 3 lagi kanak- kanak.. saya n hubby + cousin (kak zatul) + 3 org anak cousin, haziq, hazim dan danish so we all park dekat vivo city di sentosa n kita naik bas nak ke Universal studio tuh, untuk ticket my cousin kak zatul dah book siap2 sebab normally utk weekend mcm ni ticket selalu full, tak perlulah ye nak beratur panjang- panjang nak masuk ke sini sebab nampaknya semua muka dah excited, kecuali kak zatul n danish sebab ni dah kali ke3 diorg masuk sini hahahah...

So kalau nak cerita pasal enjoy mmg enjoy sgt lah, mcm- mcm ride yang we all naik antara yang mencabar kan mummy ride wakkakaka semua orang menjerit macam nak terkeluar anak tekak masing- masing yer, walaupun hanya beberapa minit tapi dia punyer ngeri n scary leh trauma bertahun- tahun yer.... so anda semua kena cuba tau

so biler time lunch mmg berlambak restaurant n gerai makan sini so mmg tak susah lah nak cr makan, harganyer pun antara $10 - 15$ mcm tuh, tp kalau duit malaysia lagi lah ok kan :-D

So disebabkan hari ni terlalu ramai sangat orang so diorg extend closing until 9.30 p.m tapi kan yang menjadi hairan kan kat singapore ni tak mcm malaysia tau, walau mcm mana ramai org sekalipun kan keadaan amatlah terkawal tanpa ada sebarang masalah pun, saya ingatkan saya seorang jer yang perasan dgn situation mcm tuh tp rupanya hubby pun sama jugak.. dia pun ada ckp kenapa kat sini even ramai pun tp nampak mcm terkawal tak mcm malaysia hihihi, so mungkin itulah perbedaan negara kita n negara luar, agak meriah sikit...

So pesanan saya untuk semua pembaca u all semua kena pergi tau sebab kalau saya nak cerita kat sini mau makan 3 hari tiga malam tak habis, so apa kata kita tgk gambar- gambar yang saya ambil sepanjang kami berada di sana..

welcome to Madagascar

a yellow cab

with Lion King
with Shrek n Princess Fiona (mmg cun)

Our lunch meal



Action












my favourite pic

Actually we are so lucky on that day sebab malam tuh ada firework yang grand!!! mmg puas hati rasa nak pergi lagik lepas ni, pd u all semua kena pergi tau.. kenapalah malaysia tak buat tempat mcm ni kan best, apa- apa pun mmg ENJOY!!!

No comments:

Post a Comment